Ваш малюк пішов в школу...

• Не прагніть побачити в дитині десятикласника. Будьте готові, що учнем він стане через деякий час. Парта, ранець, зошити ще не роблять з нього учня.

• Поважайте нове життя дитини. Тепер вже не ви вирішуєте, з ким він сидить за однією партою, якими мають бути його взаємини з вчителькою та однокласниками. Все це тепер його власні уроки життя, які, повірте, важливіші за шкільний розклад.

• Більше відповідайте за його перебування вдома. Дім тепер набуває для дитини набагато більшого значення, ніж раніше.

• Прагніть не демонструвати можливостей дитини перед ровесниками. Важливіше, щоб він відчув себе рівним іншим, хоч би в першому класі.

• Спробуйте запам'ятати імена вчителів, однокласників, їх батьків. Інколи це може виявитися важливим в найнесподіваніших обставинах.

• Прагніть не заходити в магазини і не робіть побічних справ по дорозі в школу. Розмовляйте з дитямзапитуйте про уроки, які сьогодні будуть. Тобто проявляйте пошану до школи як найважливішої справи вашого дитяти.

• На перших порах просіть дитину «підказати» вам, як дійти до будинку. Радьтеся: а що, якщо ми пройдемо по іншій вулиці? Дитині важливо, провівши декілька годин в школі, відчути простір. Просто побути в русі.

• Допомагайте дитині підтримувати зв'язок з його дошкільним життям. Зайдіть разом з ним в дитячий садок, щоб привітатися з вихователями, розповісти про школу. Дайте погойдатися на гойдалках. Загляньте в гості до когось з сусідських дітей, з ким ваше дитя дружило до школи.

• І ще! Людина, яка пішла в школу, сповниться гідності, якщо у нього з'явиться власний будильник, який він звечора сам поставить на певний час.

• І ще дуже важливо - пошана до світу дитини. Не заглядайте в ранець без відомамалюка. Він повинен бути упевнений, що віднині без його дозволу ніхто не чіпатиме речі, що належать йому.

• Добре б завести зошит для щоденних записів або малюнків. У цьому зошиті він зможе описувати кожен свій день (хоч би одну подію). Завдяки цій можливості з'явиться досвід роздумів про себе і своє життя.


Орієнтовний перелік шкільного обладнання

Шкільна форма  (колір, комплект обирається за погодженням з навчальним закладом )

Шкільний ранець 

Найголовніше в житті майбутнього першокласника - це шкільний ранець, адже саме від його ваги і форми залежить здоров'я Вашої дитини. Деякі діти, прагнучи виглядати дорослішими, вмовляють своїх батьків купити замість ранця, портфель. Адже у портфеля нема лямок і його носять в одній руці - зовсім як дорослі. Ні в якому разі не піддавайтеся на подібні вмовляння! Носіння важкого портфеля може викликати порушення постави, спровокувати викривлення хребта і захворювання нирок. Ранець, навпаки, здатний допомогти в підтримці постави - у нього жорстка спинка, яка зазвичай, спеціально виготовлена ​​з урахуванням вимог ортопедів. Відповідно до санітарно-гігієнічним нормам шкільний ранець має бути виготовлений з гігієнічного водовідштовхувального легкого матеріалу, забезпечений світловідбиваючими й еластичними лямками. Крім того, на кожному виробі обов'язково повинно бути проставлене ​​маркування, для якого віку призначений даний ранець. Чим більше відділень у ранці, тим краще. У такому випадку в ньому буде більше порядку і потрібну річ не доведеться діставати з дна. Ранець для першокласника повинен важити не більше 500 - 700 г (порожній) і мати лямки шириною не менше 35 мм, прошиті ущільнювачем, щоб вони не різали плечі і дитина не відчувала біль і дискомфорт при носінні ранця. За санітарних норм шкільний ранець разом з усім вмістом не повинен важити більше трьох кілограмів. Прослідкуйте, щоб лямки ранця були забезпечені ременями для регулювання довжини. Тоді дитина легко зможе надіти його і в теплу, і в холодну пору року. Ранець повинен добре тримати форму і не деформуватися при складанні шкільного приладдя. Спинка ранця обов'язково повинна бути жорсткою і бажано анатомічної форми. По ширині ранець не повинен бути ширше плечей дитини. Верхній край - не вище рівня плечей, а нижній - не нижче стегна. Недорогі ранці можуть бути пофарбовані нестійкою фарбою, тому якщо Ви не хочете, щоб відразу ж у перший день шкільна форма була безповоротно зіпсована, проведіть невеликий дослід: злегка змочіть край носової хустки і з зусиллям проведіть по ранцю. Якщо хусточка не пофарбувалась, значить все в порядку. Після покупки стежте, щоб Ваша дитина носила ранець на спині на обох плечах, а не на одному. Носіння ранця на одному плечі може завдати серйозної шкоди хребту. Також, в ранці повинні бути тільки необхідні в даний день підручники та приладдя, щоб дитина не перевантажувався.  

Шкільне приладдя (незалежно від виробника) :

Пенал – 1 шт.

кулькова ручка синього кольору – 2 шт.

простий олівець – 2 шт. (м’які)

набір кольорових олівців  (12 штук у наборі) – 1 набір

точила (закрита) – 1шт.

лінійка  - 15 см – (дерев’на  або пластикова) – 1 шт.

гумка (м’яка) – 1 шт.

учнівські зошити в клітинку та в косу лінію– по 5 шт.

обкладинки для зошитів та підручників (прозорі) – 1 компл. для 1 кл.

папка для зошитів (з цупкого картону) – 1шт.

зошити з друкованою основою, що відповідають навчальному комплекту підручників (рекомендовані МОН) – 1 компл.

Головна вимога до ручки для першокласника - її невелика вага. Маленькі пальчики не зможуть довго утримувати масивну товсту ручку, тому забудьте про різнокольорові ручки, які містять в собі кілька стержнів різних кольорів і не відрізняються особливою "стрункістю". Прослідкуйте, щоб на корпусі ручки було менше "наворотів" і всяких непотрібних пристроїв, які, може і прикрашають її, але відволікають увагу і іноді викликають незручності. Поверхня ручки має бути ребристою, щоб її зручно було тримати і вона не ковзала. Ручки бувають кульковими, гелієвими і капілярними. Для першокласника краще придбати стару добру кулькову ручку. Гелієвими і капілярними ручками, звичайно, легко писати, але вони швидко закінчуються і, крім того, багато вчителів все ж вважають, що починати необхідно з кулькової ручки.
Другий за важливістю предмет після ручки - олівець. Олівці бувають двох видів: прості і кольорові. Ми поговоримо про вимоги до простого олівця, але в принципі, практично всі з них можна застосувати і до кольорових. Прості олівці розрізняються за жорсткістю грифеля. Жорсткі і м'які олівці в залежності від країни-виробника маркуються або латинськими літерами "Н", "В" або російськими "Т" і "М". Міра жорсткості або м'якості маркується цифрами. Так, для письма потрібні олівці з маркуванням "ТМ" - "2М" або латинськими літерами "НВ" - "2В", для креслення - "3Т", "ТМ", "М" або "3Н", "НВ", "В", для малювання - "3М" - "8М" або "3В" - "8В".
Для виправлення помилок, зроблених під час запису олівцем, знадобиться гумка. Гумки бувають двох видів: шкільні та професійні. Шкільні, як правило, недорогі і недовговічні. Професійні гумки більше коштують, довше служать і краще виконують свою роботу. Крім того, всі гумки відрізняються мірою жорсткості. М'які гумки стирають написане м'яким олівцем і не деформують папір. Жорсткою гумкою можна стерти навіть сліди від кулькової ручки, але при цьому залишиться помітна область стирання.
Важливо для школяра і ще одне шкільне приладдя - пенал. Саме завдяки йому всі ручки і олівці зберігаються разом, а не валяються по всьому ранцю і не бруднять все підряд. Пенал може бути жорстким, зробленим з дерева або пластмаси, або м'яким, зробленим з тканини і пластика. М'які пенали мають більшу перевагу, оскільки якщо і впадуть випадково, то не розколються і не зламаються. При покупці зверніть увагу, що шкільні пенали продаються з наповненням та без наповнення. В пеналі з наповненням вже є всі речі, що може знадобитися дитині. Пенал без наповнення - це порожній пенал.
Сучасні зошити діляться на звичайні та на зошити для старшокласників. В останніх зібрані всі необхідні відомості і формули, які навряд чи знадобляться першокласнику. Папір у зошитах має бути якісною і не скочуватися при написанні ручкою. Зверніть увагу, щоб поверхня паперу була щільною і рівною, і з неї не стирчали різні дрібні паперові "ворсинки". Такі ж вимоги пред'являються і до альбомів для малювання.

Приладдя для уроків трудового навчання (незалежно від виробника):

Папка – 1шт.

набір кольорового папіру (розмір А-4) – 2шт.

набір білого та кольорового картону ( розмір А – 4) -2 шт.

ножиці з заокругленими кінцями – 1шт.

клей-олівець – 1шт.

лінійка 30см (дерев’на або пластикова) – 1шт.

пластилін, дошка для роботи, стеки, конструктор («Будівельний» або «Школярик») - 1 шт.

Приладдя для уроків образотворчого мистецтва:

альбом (12 аркушів) – (розмір А – 4)

набір пензлів для малювання (м’які) – 1 компл.

фарби акварель, гуаш (6-10 кольорів) – 1 набір

палітра – 1 шт.

стаканчик-нерозливайка для води – 1 шт.

Для уроків фізичної культури:

спортивна форма (залежно від сезону) – 1 шт.

спортивне взуття ( кеди і кросівки, бажано на застібках-липучках) – 1 шт.


УВАГА! Даний перелік шкільного приладдя є орієнтовним і обов’язково погоджується з учителем початкових класів.


Поради батькам щодо організації святкування першого дня перебування дитини в школі:

  • до того, як дитина розплющить очі, прикрасьте її кімнату повітряними кульками, яскравим плакатом із веселим написом;
  • покладіть поруч з подушкою яскравий пакуночок з подарунком, який дещо розвіє дитячі хвилювання і, разом з тим, підкреслить важливість події;
  • усміхайтеся;
  • не повчайте дітей, не хмуртеся, не гнівайтесь, не підвищуйте голос, не залякуйте дитину;
  • відкладіть усі свої справи;
  • не забудьте сказати своєму малюку, який він має чудовий вигляд і як ви його любите;
  • коли дитина прийде зі школи, влаштуйте святковий обід.

Щоб легше вчилось першокласникам

  • Уранці будіть дитину з посмішкою, лагідно промовляючи,спокійно.
  • Не смикайте дитину через дрібниці ,не підганяйте
  • Бажано погодувати дитину сніданком, або дати з собою.
  • По дорозі до школи побажайте дитині успіхів та підбадьорте її добрим словом.
  • Зустрічаючи зі школи, не завалюйте запитаннями: «Що ти сьогодні отримав?» або «Сьогодні без поганих оцінок?».
  • Дайте дитині можливість розслабитися. Якщо ж вона хоче поділитися з вами чимось важливим, не відмахуйтесь від неї.
  • Якщо маленький школярик чимось засмучений, не допитуйтесь про причину. Можливо, він розповість пізніше. Або обережно поцікавтесь через деякий час самі.

Правила Симона Соловейчика, які допоможуть батькам підготувати дитину до життя серед однокласників у школі.

  • He віднімай чужого, але і своє не віддавай.
  • Попросять - дай, намагаються відняти - намагайся захиститись.
  • Не бийся без причини.
  • Кличуть грати - йди, не кличуть - спитай дозволу грати разом, це не соромно.
  • Грай чесно, не підводь своїх товаришів.
  • Не дражни нікого, не випрошуй нічого. Два рази нікого ні про що не проси.
  • Через оцінки не плач, будь гордим. З учителем через оцінки не сперечайся й на вчителя за оцінки не ображайся. Намагайся все робити вчасно і думай про добрі результати, вони обов'язково в тебе будуть.
  • Не наговорюй ні на кого.
  • Намагайся бути акуратним.
  • Частіше кажи: давай дружити, давай грати, давай разом підемо додому.
  • Пам'ятай: ти не кращий за всіх, ти не гірший за всіх. Ти - неповторний для самого себе, батьків, учителів, друзів!